![]() |
Works | Biography | Blog | Contact |
---|
![]() |
||
---|---|---|
《花嫁のみらい》 |
The future of brides |
|
ミクストメディア(巻子 額装 展示ケース アートソーブ 解説パネル) |
Handscroll(color on paper), paulownia box, exhibition case, humidity control agent, explanation panels |
|
「飛鳥アートヴィレッジ2015『明日香の匠展』」より |
Asuka Art Village 2015 “Asuka no Takumi” |
|
(奈良県立万葉文化館/奈良) |
(Nara Prefecture Complex of Man’yo culture, Nara, Japan) |
|
2016年 |
2016 |
|
今なお残る「家父長制度」に対する違和感や、生活習慣や経済の変化は、従来あった「嫁入り」の様相を変えつつある。親が嫁ぐ娘に、持たせた豪華な着物を詰め込んだ桐箪笥は、将来どのような変遷を辿るのだろうか―。 展示作品は、明日香村に嫁いでこられた女性3名を取材し、嫁入り箪笥に納められていた物の一部を描いて絵巻に仕立て、室温度の管理された展示ケースに入れた。これらは絵画・工芸として鑑賞に加え、嫁入り文化を伝える民族資料として捉えることも、また女性たちの人生の一端にふれることもできるだろう。 |
In Japan, Women have been accustomed to bring a chest which was closely packed with Kimono at their marriage. However, in recent years that custom has become less frequently employed. I painted tree old lady’s belongings which were in her chest of drawers made of paulownia wood in Nara. Before I draw, I learned their history and observed the objects. I displayed my handscrolls in two exhibition cases. They are recognized not only artificial works, but also anthropological materials in the future. In addition you’ll be able to feel a part of their lives. |
|
撮影:三國賢一 |