私を変えた歌
まだ医学部か工学部かで迷っていた時期でした

You don't know

 

you don't know where you belong

you should be more careful as you follow blindly along..

you just need to belong somehow

 

Relying on rhetoric..not well versed on topics..

and idea what you're talking about?

revisions of history fair well in some company

but don't shove that bullshit down my throat

 

you don't know where you belong

you should be more careful as you follow blindly along..

to find something to swear to..

till you don't know what's right from wrong

you just need to belong somehow.

 

Left suppresses right rght suppresses left so what's left,and what's right?

You're told what to wear,you're told what to like

it'd be nice if you'd think for yourself sometime,but you don't.

 

Now you don't know where you belong.. you should be more careful as you follow blindly along..

 

...Mix sheer hypocrisy with mediocrity you'll play it safe every time

so life turns up empty and you're so dissatisfied

who are you blaming this time?

don't you know?

 

あなたは分かっていない

 

あなたは自分の居場所を分かっていない。

盲目的に従うのではなく

もっと注意深く生きるべきだ。

あなたはただどこかに所属していたいだけじゃないの。

 

言葉ばかりに頼って

問題の本質に精通していない。

何の話をしているか分かってる?

歴史の改訂や

どこかの会社の経営状態。

そんなくだらない話を

私に押しつけないで。

 

あなたは自分の居場所を分かっていない。

盲目的に従うのではなく

もっと注意深く生きるべきだ。

善悪の違いが分からなくなるまで

ののしるものを探して

あなたはただどこかに所属していたいだけじゃないの。

 

左は右を抑圧するし。

右は左を抑圧するし。

左って何なのか? 右って何なのか?

着るものを押しつけられ

たまには自分で判断すればいいのに

あなたしない。

 

あなたは自分の居場所を分かっていない。

 

偽善と平凡を混ぜ合わせ

どんな時でも無駄な道を選ぶ。

だから空っぽな人生になるんじゃないの。

それでいて不満を言うなんて、誰のせいにするつもり?

分からないの?

 

<コメント>

 私が受験生だったころ、塾の英語の先生に教えて頂いた歌です。
 人間はポリス的動物である、とアリストレスが言いましたが、それは「周りに流されろ」ということではないんです。
 あなたは、将来を決定しようとする時、考えなければなりません。
 どこかに所属していたい…それも人間の欲望の一つです。
 しかし、それだけであなたはいいのですか?
 「普通が一番」と自分に言い訳しながら、空っぽな人生を送るんじゃないですか?
 夢を持って下さい。夢へ努力する意志を持って下さい。
 私はそう自分に言い聞かせます。
 

職業的なことへ戻る ホームへ戻る