logo Works Biography Blog Contact

image
《花嫁のみらい》
The future of brides
ミクストメディア(巻子 額装 展示ケース アートソーブ 解説パネル)
Handscroll(color on paper), paulownia box, exhibition case, humidity control agent, explanation panels
「飛鳥アートヴィレッジ2015『明日香の匠展』」より
Asuka Art Village 2015 “Asuka no Takumi”
(奈良県立万葉文化館/奈良)
(Nara Prefecture Complex of Man’yo culture, Nara, Japan)

2016年

2016
     
 今なお残る「家父長制度」に対する違和感や、生活習慣や経済の変化は、従来あった「嫁入り」の様相を変えつつある。親が嫁ぐ娘に、持たせた豪華な着物を詰め込んだ桐箪笥は、将来どのような変遷を辿るのだろうか―。
展示作品は、明日香村に嫁いでこられた女性3名を取材し、嫁入り箪笥に納められていた物の一部を描いて絵巻に仕立て、室温度の管理された展示ケースに入れた。これらは絵画・工芸として鑑賞に加え、嫁入り文化を伝える民族資料として捉えることも、また女性たちの人生の一端にふれることもできるだろう。
In Japan, Women have been accustomed to bring a chest which was closely packed with Kimono at their marriage. However, in recent years that custom has become less frequently employed.
I painted tree old lady’s belongings which were in her chest of drawers made of paulownia wood in Nara. Before I draw, I learned their history and observed the objects. I displayed my handscrolls in two exhibition cases. They are recognized not only artificial works, but also anthropological materials in the future. In addition you’ll be able to feel a part of their lives.
撮影:三國賢一

imageimage

image