This page introduces a part of
the collection from
the traditional big band performance that take Basie's vogue.
Grover Mitchell
and His Count Basie Orchestra
Count Plays Duke
The world - famous Count Basie
Orchestra directed by
Grover Mitchell on a brand - new recording of 13 timeless
Ellington classics played in the swinging Basie style
![]() |
1. Take The
"A" Train 2. It Don't Mean a Thing (If It Ain't Got That Swing) 3. I Got It Bad And That Aint Good 4. I Let a Song Go Out Of My Heatr 5. Just Squeeze Me (But Don't Tease Me) 6. Do Nothin' Till You Hear From Me 7. The Star - Crossed Lovers 8. Love You Madly 9. In a Sentmental Mood 10. Cottontail 11. Paris Blues 12. Mood Indigo 13. I'm Just a Lucky So And So conductor
/ trombone : |
![]() |
William 'Scotty' Barnhart,
Robert Ojeda, Michael P. Williams, Shawn C. Edmonds trombone : David Keim, Clarence Banks, Alvin Walker, William H. Hughes redds : Doug Miller, John Williams, Kenny Hing, John 'Jackie' Kelso, Brad Leali rhythm section : Terence Conley(p), James Lesry(b), Butch Milles(d), Will Matthews(g) specal guest : Frank Wess (Flute, Alto Sax) All
Arrangements : Allyn Ferguson |
前作に続いてグラミー賞受賞に輝いたグローバー・ミッチェル指揮、カウント・ベイシー・オーケストラの快作。 ベイシー・サウンドといえば、その中核はフレディ・グリーンのリズム・ギターにありますが、新生ベイシー・オーケストラはウイル・マシューズ(g)がしっかりとリズム・セクションの中核を占め、ブッチ・マイルスもドラムの椅子からニヤリと笑っています。更に1962年10月にベイシーバンドに加わったグローバー・ミッチェルが伝統回帰を図り、ベイシーとグリーンのコンビが創ったバンド・カラーが甦りました。 プログラムは、ベイシーと並ぶジャズ界のビック・バンド・リーダー、エリントン作品で占められ、アリン・ファーガソンがアレンジしています。「彼は、デューク・エリントンを模倣しょうとしませんでした。」とミッチェルは語っていますが、ストレイホーン・トリックに惑わされず題材として取り込み、純粋なベイシー・サウンドに仕立てました。 オープナーは、エリントン=ストレイホーンの代表作「A列車で行こう」から。ゆったりとした「Li'l Darlin'」のノリで、1941年に演奏したグレン・ミラー以来と思われるスロウ・テンポ。ベイシー・バンド特有のスイング・リズムが心地良い。 「In A Sentmental Mood」,グローバー・ミッチェル(tb)のソロは、トミー・ドーシーの強力な影響が滲み出ます。 「Cottontail」,ケニー・ヒング(ts)がベン・ウエブスター、ポール・ゴンザルベスの占めたスペースを引き継いで力強くドライブ。サックス・セクションのソリが聴きものです。 |