http://www.eonet.ne.jp/~limadaki/chess/index.html
L E S S O N : 2

ROOK : ルーク 

ヒント  : タテヨコ
動き方 タテヨコの方向にいくつでも動くことができます
駒の取り方 移動先に相手の駒があった場合は、その駒を取ることができます
出来ない事 他の駒を飛び越すことはできません

The rook moves in a straight line, horizontally or vertically. The rook may not jump over other pieces.


BISHOP : ビショップ

ヒント  : ナナメ

動き方 ナナメ方向に何マスでも進むことができます
駒の取り方

移動先に相手の駒があった場合は、その駒を取ることができます

出来ない事 他の駒を飛び越すtobi-kosuことはできません

The bishop moves in a straight diagonal line. The bishop may also not jump over other pieces.


KNIGHT : ナイト

ヒント  :  L  と Y
動き方

タテヨコの方向に2マス行き、そこから左右ひとつ行ったマス目に動きます。 簡単にいうとアルファベットの「」のような動き方です。 も一つ違った動き方があります。 タテヨコの方向に一マス進んで、そこからナナメの方向に左右行きます。これはアルファベットの「」のようにうごきかたです。

駒の取り方

移動先に相手の駒があった場合は、その駒を取ることができます。
出来ない事 他の駒を飛び越すことはできます。
The knight moves to the nearest square not on the same rank, file, or diagonal. In other words, the knight moves two squares like the rook and then one square perpendicular to that. Its move is not blocked by other pieces, i.e. it leaps to the new square. The knight moves in an "L" or "7" shape (or either shape inverted) with two steps one direction, a 90° turn, and one step in the new direction.


QUEEN : クイーン

ヒント  : 自由

動き方 ロークとビショップの動き方をあわせてクイーンの動き方になります。どこでも好きなマスに自由に移動できます
駒の取り方

移動先に相手の駒があった場合は、その駒を取ることができます

出来ない事 他の駒を飛び越すことはできません
The queen has the combined moves of the rook and the bishop. The queen may move in any straight line, horizontal, vertical, or diagonal.


KING : キンッグ

ヒント : 一マス

動き方 どこでも1マス移動できま。
駒の取り方

移動先に相手の駒があった場合は、その駒を取ることができます

出来ない事 チェックしたとき入城することができません(特別ルール)
Check 次の1手でキングを取りにいける状態をいいます。簡単にいうと「相手のキングを攻撃iしている」と、いうことです。将棋でいう「王手」と呼びます。

The king moves one square in any direction, horizontally, vertically, or diagonally. The king is the most important piece of the game, and moves must be made in such a way that the king is never in check. There is one special type of move, made by a king and rook simultaneously, called castling.


PAWN : ポーン

ヒント  : 動きまっすぐ、食べてナナメ

動き方
1
前方向へ1マス進むことができます。
 
2
最初の (位置,からの) 移動のみ、2マス進むこともできます、 1マスでも構いません

駒の取り方

1
ナナメ前方に相手の駒があった場合、この駒を取ることができます
 
2
両方のナナメ前に相手の駒がある場合は、どちらを取るか選ぶことができます。
出来ない事
1
後戻りはできません
 
2
目の前に他の駒があった場合は、進むことはできません。
Pawns have the most complex rules of movement:
A pawn can move forward one square, if that square is unoccupied. If it has not yet moved, the pawn has the option of moving two squares forward provided both squares in front of the pawn are unoccupied. A pawn cannot move backward.

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